O firmie Clairefontaine słyszeliście już na pewno wielokrotnie, ale ciągle do niej wracamy ze względu na genialne produkty, które raz po raz znajdują swoich miłośników.

Clairefontaine szczególną uwagę zwraca na ekologię, stąd też kolejny produkt jest bardzo blisko z nią związany.

Blok Paint On Naturel Clairefontaine, zawiera beżowy, bezkwasowy papier.

To doskonała propozycja dla rysowników i malarzy stosujących różne techniki. Dostępny jest w dwóch rozmiarach – A5 i A4.

Papier o gramaturze 250g stanowi świetne podłoże dla farb olejnych, wodnych, ale przede wszystkim dla akryli, gwaszy, a także pasteli.

Sprawdza się również z kredkami i ołówkami.

Jego uniwersalność i wysoka gramatura sprawia, że jest pozycją obowiązkową w wyposażeniu artystów, którzy swoją pasję realizują w wielu formach. 

Zresztą zobaczcie sami jakie cuda można stworzyć na beżowym papierze.

W pierwszej kolejności zachwyciły nas prace Pana Krzysztofa Łukasiewicza – są genialne!

                                

Ale warto spojrzeć także na inne:

                         

                   

                                            

A Wy na jakim papierze tworzycie najczęściej?

Pozdrawiam serdecznie,

Add a comment

Wielkanoc już niebawem, więc czas najwyższy pomyśleć o dekoracjach. Bogactwo materiałów, z których można wykonać ową dekorację jest ogromne, ale dziś przede wszystkim chciałam zaprosić do obejrzenia naszej ciągle wzbogacanej gamy wstążek dekoracyjnych  – wszystkie dostępne wzory można znaleźć tu: http://www.swiatartysty.pl/pl/c/Wstazki-dekoracyjne/259

                                                        

Wstążka to…

wyrób pasmanteryjny, zwykle o formie dość wąskiej, o różnych kolorach. Surowcem bazowym do jej wyrobu mogą być np. bawełna, jedwab, włókna sztuczne lub ich połączenia. Początki ich wytwarzania w Europie datuje się na co najmniej XVII wiek. Używane są m.in. do wiązania włosów, ozdabiania odzieży i nakryć głowy czy wyrobu akcesoriów zdobniczych, co w danej chwili interesuje nas najbardziej.

 

 

Z czym łączyć?

Ze wszystkim, co tak naprawdę przyjdzie nam do głowy. Bardzo efektownie wygląda już sama w sobie – wystarczy obwiązane wstążką, pomalowane farbą jajko styropianowe.

Doskonale komponuje się z wszelkiego rodzaju piórkami dekoracyjnymi, cekinami i perełkami oraz guzikami.

                          

Do dzieła, sprawmy sobie dekorację Wielkanocną jakiej świat nie widział :)

 

Nota bene – dla większości, Wielkanoc to żółty kurczaczek na zielonym, wiosennym tle :)

A dla Was? Jesteście w tej kwestii tradycjonalistami czy raczej zwolennikami unowocześnień i wprowadzenia innych kolorów jako barw Wielkanocy?

Add a comment

W zeszłym tygodniu na naszych wirtualnych i sklepowych półkach pojawiły się nowe markery.

Początkowo obawialiśmy się jak chińsko brzmiąca marka ShinHanart odnajdzie się wśród  szerokiej gamy markerów i flamastrów artystycznych, ale bez obaw jakością obroni się na pewno :).

Zresztą zobaczcie sami, pierwsze wrażenie jest bardzo dobre.

Markery TOUCH to doskonałe narzędzie o szerokim spektrum zastosowań: od profesjonalnego rysunku, animacji, ilustracji czy wizualizacji architektonicznych aż po szkice aranżacji wnętrz.

Występują w dwóch wersjach ( biała obudowa - to flamaster z końcówką PĘDZELKOWĄ z jednej strony , czarna obudowa - to flamaster dwustronny z DWOMA GRUBOŚCIAMI końcówek ).

Markery są dwustronne, dają artystom oraz projektantom większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości w zakresie manipulacji szerokością pociągnięć. Perfekcyjna kontrola dopływu tuszu zapewnia precyzję tworzenia. Specjalnie zaprojektowana, ergonomiczna obudowa o prostokątnym kształcie gwarantuje doskonałe trzymanie w dłoni eliminując tym samym ryzyko powstawania zacieków i smug, a także sprawia iż marker położony w żądanym miejscu nie zmieni swojego położenia tocząc się po powierzchni roboczej naszego rysunku. Specjalnie zaprojektowane zatyczki ochronne tworzą z markerem jednolitą całość zapewniając jednocześnie całkowitą ochronę końcówek.
Marker TOUCH TWIN wypełniono bezwonnym tuszem na bazie alkoholu, który nie rozmywa wydruków atramentowych i dzięki temu możliwe jest dodanie żywych kolorystycznie akcentów graficznych do wydrukowanych prac.

Markery TOUCH TWIN cechują również wymienne końcówki oraz możliwość uzupełnienia tuszu.

 

Postanowiliśmy dzisiaj przeprowadzić ekspresowy test kolorystyczny szarości - sami zobaczcie jaki mamy efekt.

 

A jakie nasze pierwsze wrażenie ?

  • gładko prowadzą się po zwykłym rysunkowym bloku,
  • barwy intensywne,
  • szybko wysycha,
  • ich kształt pozwala na długie pisanie i rysowanie
  • kształt pozwala na szybką zmianę grubości końcówki 

Cóż więcej powiedzieć - ZAPRASZAMY :)

Add a comment

Moi drodzy, dzisiaj niezmiernie miło przestawić nam test flamastrów Pitt Artist Pen Big Brush w nietypowej odsłonie.

Dzięki, uprzejmości Ewy Landowskiej przedstawiamy kaligraficzne zastosowanie tego flamastra.

Faber Castell Pitt Artist Pen "Big Brush"to artystyczne flamastry, doskonałej jakości, z dużą, pędzelkową końcówką i wodoodpornym tuszem.

Tusz użyty we flamastrach typu "Big Brush" jest ten sam co użyty w zwykłych Pit Artist Pen Brush i jest go cztery razy więcej niż w zwykłych Brush'ach.

Jest to wysokiej jakości, wodoodporny, permanentny tusz, bezwonny i odporny na światło. Poza tym tusz ten jest bezkwasowy i o neutralnym pH dzięki czemu można nim pisać i rysować praktycznie po każdej powierzchni.

Specjalna, gruba, pędzelkowa końcówka jest niezwykle giętka, co ułatwia pracę i za jej pomocą można uzyskać zdumiewające efekty. W większości przypadków obrazki stworzone tymi flamastrami przypominają wzory malowane farbami. Końcówka ta zapewnia też równomierny przepływ tuszu co ułatwia pokrywanie dużych powierzchni, a jej szpiczasto zakończony kształt świetnie nadaje się też do rysowania detali. Flamastry Big Brush delikatnie i płynnie suną po papierze, a końcówka nawet po długotrwałym użytkowaniu zachowuje swój oryginalny kształt.

Są świetną propozycją dla artystów, grafików, projektantów, ilustratorów, architektów, a także dla osób kaligrafujących.

 

Serdecznie zapraszamy :) życząc sukcesów w poszukiwaniu artystycznych form wyrazu!

Add a comment

 W dzisiejszych czasach papierowe albumy na zdjęcia odeszły w zapomnienie na rzecz gromadzenia zdjęć w komputerze, ale czy nie warto do nich wrócić? Przecież to taka piękna i niepowtarzalna księga naszych najpiękniejszych wspomnień.

Wystarczy odrobina kreatywności, by stworzyć coś naprawdę pięknego, w stylu który lubimy.       

 

                

          

 

 

Podstawą będzie baza do albumu….

                       

                                     

Bazy znajdziecie tu: http://www.swiatartysty.pl/pl/c/Bazy-do-albumow-i-kartek/46

Wśród naszych produktów znajdziecie bazy kolorowe jak i tekturowe, szare. Część z nich ma grzbiet szyty, część będzie wymagała dokupienia specjalnych zapięć do albumów (kółeczek)

Po co jeszcze warto sięgnąć?

                      

  • Niezastąpiony klej Magic
  • Elementy dekoracyjne jak piórka, kwiaty, perełki, brokat, tasiemki i wiele wiele innych – a wszystko to dostępne na naszej stronie w dziale scrapbooking

                      

                                                                  

  • Odrobina fantazji i masa zdjęć :)

Zapraszam do udanej zabawy i pięknych wspomnień !

Add a comment

Dziś zachęcamy do przetestowania farb akwarelowych Ecoline firmy Talens - mamy dla was komplet 5 kolorów, dodatkowo duży arkusz (50x65cm) świetnego papieru akwarelowego CARDINAL firmy Clairefontaine, który jest dwustronny co jest świetnym materiałem do testów, a do tego pędzle z naturalnego włosia wiewiórki i włosia Pony!

Zapraszamy do przesyłania propozycji jak chcecie nas zaskoczyć testując te produkty, może jakiś cykl? komiks?
A może dwa plakaty z dwóch stron?

Czekamy na wasze pomysły!


szczegóły na temat Testera na naszym blogu:
http://blog.swiatartysty.pl/wspolpraca/149-tester-swiata-artysty-propozycja
i na Facebooku.
https://www.facebook.com/notes/świat-artysty-artykuły-dla-plastyków/tester/762661533745462

Add a comment

W związku z niedawną dostawą Fimo zapraszam do ruszenia głową i stworzeniu przysłowiowego „ czegoś z niczego”. Dziś w programie – lampion z motywem!

 

Potrzebne będą:

  • Szklanki  lub inne pojemniczki szklane, które posłużą jako baza do lampionów
  • Wałek akrylowy
  • Maszynka do mas – lub wałek, który pozwoli bardzo cienko rozwałkować masę
  • Nóż
  • Masy Fimo soft i Fimo effect w wybranych kolorach ( w naszym przypadku 014,104,404 i 9)
  • Fantazja :)

 

Zaczynamy !

Za pomocą maszynki do mas lub wałka przygotuj płaty o grubości 1-2mm z mas w kolorze przezroczystym, żółtym i pomarańczowym, lub ich mixu w zależności od upodobań. 
 Powstałymi arkuszami obłóż przygotowane szklanki dookoła, omijając ich dno i otwór. Usuń nadmiar Fimo wystający poza brzegi szkła. Połącz krótsze brzegi arkusza tak, by nie zachodziły na siebie, a powstały szew wygładź palcami.

 

Wydrukuj na papierze wzór, który ma zdobić Twoje lampiony. Rozwałkuj arkusz czarnej masy fimo i odrysuj na nim wycięte z papieru, wcześniej wydrukowane wzory. Zdejmij papier i wytnij odrysowane wzory.

Ostrożnie nałóż wzory na lampion. Tak przygotowanylampion umieść na papierze do pieczenia i utwardź w piekarniku nagrzanym do 110 stopni przez 30 minut, a następnie pozostaw by wystygły.

Włóż do środka świeczkę – podgrzewacz i GOTOWE!

 

 

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam owocnych prób :)

Add a comment

Dziś przedstawiamy Wam naszego gościa - Monikę Barabasz. My osobiście zachwyciliśmy się jej pracami, Tworzy w różnych technikach, między innymi w technice akwareli, która jest bardzo trudną i wymagającą techniką - w akwareli nie można się pomylić, bo nie ma możliwości poprawienia czy przemalowania czegoś, potrzebna jest pewna ręka i świetna technika, ale przede wszystkim talent.

Zresztą zobaczcie sami :)

Nazywam się Monika Barabasz-Kwaśniak. Jestem mamą Szymona (4l.) i Alicji (8m.)

W MIĘDZYCZASIE bywam Artystką… Ta dosłowność posłużyła mi jako hasło działań twórczych i nazwa strony na facebooku..

Ukończyłam Liceum Plastyczne w Jeleniej Górze-Cieplicach i architekturę wnętrz na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Wciąż się uczę i poszukuję nowych rozwiązań artystycznych.

Inspiracją jest codzienne życie i otaczający świat, który dostarcza różnorodnych tematów. Przedmioty i miejsca znajdujące się w domu, za oknem, gdzieś w pobliżu…

Zajmuje się szerokim wachlarzem technik malarskich i rysunkowych… od ołówka i tuszu kreślarskiego po akwarele uzupełniają je pastele, farby akrylowe i czasem olejne.

Nie spoczywam na laurach, biorę udział w życiu lokalnej społeczności, w wydarzeniach kulturalnych-wystawach, koncertach, jarmarkach. Prowadzę warsztaty i zajęcia z dziećmi, współpracuję z galeriami (AGI w Kromnowie, Wysoki Kamień w Kopańcu, ART-i-CIT w Starej Kamienicy)

Efektem pracy w sztuce użytkowej są oryginalne wieszaki na klucze z motywami kotów i sów, które stanowią wyjątkowo wdzięczny temat dla plastyka. Są malowane na niecodziennym podkładzie – na łupku – dawniej służył on jako pokrycie dachów i szczytów domów, a dziś w dużej części przy ich renowacji już się do tego nie nadaje. Za to jest fantastycznym „materiałem malarskim” do moich prac. Łupek „podwójnie” oddaje atmosferę regionu - i przez obraz jaki niesie i przez sam „podkład”.

Prócz użytkowego charakteru zdobień (koty, sowy) przedstawiam urokliwe zakątki Pogórza Izerskiego i malownicze krajobrazy.

Rysunek tuszem kreślarskim i piórkiem zajmuje czołowe miejsce w mojej twórczości. Technika ta przyciąga swoją ascetycznością niemal surowością. Tylko biel i czerń, biel i czerń i szczegół utkany z tysięcy pociągnięć piórkiem.

W tematyce rysunków dominują pejzaże izerskie i zabytki wpisane w krajobraz m.in. domy przysłupowo-szachulcowe, których w regionie jest dość dużo.

Wątki te pojawiają się także w malarstwie gdzie szczególnie do gustu przypadła mi akwarela. Zafascynowała mnie jej lekkość, szybkość nieprzewidywalność. W technice tej najważniejsza jest cierpliwość do samego siebie i… zabawa…

Uwielbiam z nią eksperymentować, stosując różne papiery i triki- efekty zawsze są niespodzianką.

Cały czas poszukuję nowych rozwiązań, bawię się sztuką i swoimi umiejętnościami.

Do każdej pracy podchodzę indywidualnie próbując stworzyć coś niepowtarzalnego.

Jestem wdzięczna wszystkim, którzy wspierają mnie i przyczyniają się do rozwoju mojego talentu ;-)

Dążę aby każdy potrafił zachwycić się nad „czymś” co mija w drodze do pracy, szkoły na spacerze… aby dostrzegł DZIEŁO.

 

Bardzo dziękujemy za ten wspaniały przegląd twórczości i technik plastycznych, życzymy dalszych sukcesów artystycznych mamy nadzieję na dalszą współpracę.

A wszystkich zachęcamy do pisania do nas i występowania w charakterze gościa lub testera na naszym blogu!

 

Add a comment

Stamperia to marka firmy BOX - kufer z pomysłami, która powstała w 1988 w Turynie, w suterynie przy via Nizza. Od 1988 firma Box stworzyła kolekcje papierów ozdobnych, do oklejania artykułów papierniczych i biurowych, jak również do pakowania prezentów. Kolekcje cieszyły się dużym powodzeniem, w ciągu kilku lat zaczęły zdobywać względy u klientów na całym świecie. Od Włoch, poprzez Amerykę, aż po Japonię. W celu uzupełnienia oferty Stamperia i stworzyła szeroką gamę wszystkich materiałów, potrzebnych do każdej metody dekoracji i zdobienia.

        

Dziś chciałam zaprezentować kilka ciekawych pędzli Stamperia Easy Painting

Pędzle dostępne tu: http://www.swiatartysty.pl/pl/c/Pedzle-na-sztuki/143/1/default/1/f_producer_12/1

 

 

Stamperia Fontana KR57-KR58-KR59

Model fontanna posiada kształt wyjątkowy ze względu na fakt, iż włosie ułożone jest w formie pierścieni a środek pozostaje pusty. Pozwala to na zanurzaniu go w farbie w różnym stopniu, dzięki czemu można uzyskać ciekawy efekt stopniowania koloru oraz trójwymiarowości. Świetnie nadaje się także do tworzenia efektów świetlnych, które można uzyskać za pomocą delikatnie aplikowanej białej farby na uprzednio nałożony kolor.

                                  

Zanurzając go w dwóch kontrastowych kolorach i dociskając prostopadle do papieru jednym ruchem można uzyskać np. piękne stylizowane róże.

      

 

Stameperia Lama KR60

Włosie tego pędzla ścięte jest skośnie. Duże znaczenie w jego stosowaniu ma kąt, pod jakim trzymany jest pędzel oraz stopień nacisku. Jest wprost idealny do tworzenia motywów roślinnych, zarówno poprzez pociągnięcia jak i poprzez odbicie jego kształtu.

 

 

Stamperia Ogon wieloryba KR51-KR52

Nietypowo wycięty środek linii włosia pozwala na bardzo proste uzyskanie ciekawego kształtu. Wystarczy zanurzyć  pędzel w jaśniejszym odcieniu farby, a następnie samą jego końcówkę w kolorze ciemniejszym i odbić kształt włosia na papierze, a następnie wykonać jeden energiczny ruch, by uzyskać otwarty kielich tulipana.Wystarczy tylko domalować łodygę i liści. Należy pamiętać o odpowiednim rozcieńczeniu farb wodą, co bardzo ułatwia ich aplikację oraz pomaga. Podobnym sposobem można uzyskać pojedyncze płatki kwiatowe, bazę do kłosów zboża czy listków bluszczu.

 

 

         

       

Stamperia Ścięta fala KR55-KR56

To z pewnością najbardziej uniwersalna linia pędzla. Świetnie nadaje się do tworzenia liści, drzew i krzewów . Zarówno do tych bardzo precyzyjnych, które można osiągnąć poprzez nakładanie różnej ilości farby, lub też mniej wyraźnych, przedstawianych na obrazach w oddali.

       

Stamperia Koci język KR53-KR54

To połączenie klasycznego kociego języka z delikatnie falowanym brzegiem. Pozwala na tworzenie malowniczych kwiatów, w podobny sposób jak opisany przy użyciu ogona wieloryba. Dzięki niemu efekt cieniowania to nic trudnego, a misterna praca powycinanych płatków kwiatowych odchodzi w niepamięć.

                 

Kto chętny na takie czary?

 

Pozdrawiam serdecznie,    

Add a comment

Już jakiś czas temu na rynku pokazało się mnóstwo różnych mas plastycznych, a przede wszystkim, glinek samoutwardzalnych.

     

Na początku większość osób podchodziła do nich niechętnie i z rezerwą, bo ani to glina ani modelina.

Jednakże z czasem nie dość, że glinka samoutwardzalna wyparła ze szkół i domów typową plastelinę, to okazała się lepszym narzędziem plastycznym niż modelina, dlaczego tak się stało?

Glinka samoutwardzalna to specyficzny rodzaj gliny. Jest gotową masą plastyczną, która nadaje się do natychmiastowego użycia, a poza tym dzięki zastosowanym substancjom jest bardzo plastyczna.
Poza tym jest miękką, gładką masą gładka, łatwo się z niej formuje, dlatego polecana jest nawet dla małych dzieci, a także wykorzystywana jest na terapiach zajęciowych.
Podczas modelowania można ją zmiękczać dodając niewielkie ilości wody, należy uważać żeby nie przesadzać z wodą, bo masa może się zrobić zbyt płynna i mazista i nie będzie dała się formować.

Glinka wysycha samoistnie pod wpływem powietrza (najlepiej w temperaturze pokojowej) w ciągu ok. 24 godzin, ale jest to zawsze zależne od grubości i wielkości wykonanej ozdoby, niektóre przedmioty mogą schnąć nawet 3 dni (większości glinek samoutwardzalnych nie należy wypalać).

Glinka daje niesamowite możliwości modelarskie, można z niej wykonywać różnego rodzaju figurki, dzbanki, ozdoby, a także robić w niej odciski, wkrawać formy, czy stosować je do form do odlewów zamiast gipsu.

 

    

Po wyschnięciu, przedmioty/ozdoby zachowują się tak jak by były wypalone w piecu.

Świetną zaletą glinki samoutwardzalnej jest też to, że można ją po wyschnięciu szlifować, obrabiać papierem ściernym, ciąć, wiercić, malować i lakierować. Taka ozdoba, pomalowana farbami do szkła i ceramiki na bazie białego spirytusu (np. Vitralil, Ceramic lub Decorfin), wygląda jak szkliwiona i wypalona w piecu.

 

Trzeba jednak pamiętać, że "samoutwardzalność" tej glinki ma też swoje wady. Po otwarciu, niewykorzystaną część glinki należy szczelnie zamknąć np. w woreczku foliowym lub słoiku z kilkoma kropelkami wody, ponieważ niezabezpieczona - wyschnie i nie będzie się już nadawała do powtórnego użytku.

Jak widać glinka samoutwardzalna posiada same zalety :)

A oto kilka z nich:

  • Lepi się z niej łatwo i przyjemnie jak z gliny, a nie trzeba mieć pieca do wypalania.
  • Wysycha na powietrzu, nie trzeba gotować czy wypiekać w piekarniku jak modelinę.
  • Nie klei się do rąk pod wpływem ciepła i nie brudzi jak plastelina.
  • Łatwo się ją ozdabia zarówno farbami szkolnymi jaki i artystycznymi.
  • Cena glinki samoutwardzalnej jest bardzo przystępna w stosunku do jej ilości, a do tego jest łatwo dostępne w sklepach.

Także zapraszam wszystkich, dużych i małych, do tworzenia!

Add a comment